VasilisM έγραψε:Καλό είναι να μιλάμε ξεκάθαραΜπα, εδώ δεν παρεξηγήθηκαν άλλοι κι άλλοι με αυτά που έχουν γραφεί στα άρθρα της κεντρικής σελίδας.
Τα εγρηγοράτα θα παρεξηγηθούν;
Νομίζω πως έχει δίκιο ο φίλος και θα πρέπει να γίνω πιο ξεκάθαρος:
Θέλω κατ' αρχήν να πω πως δε γνώριζα και πολλά σχετικά με το reiki. Για την ακρίβεια το είχα ακουστά μόνο ως όρο. Από ένα πρόχειρο ψάξιμο που έκανα, είδα πως αποτελεί ένα ολιστικό θεραπευτικό σύστημα που δημιουργήθηκε από έναν Ιάπων Βουδιστή περίπου πριν από έναν αιώνα. Θελώ επίσης να τονίσω πως δεν αμφισβητώ τις ειλικρινείς προθέσεις και τα αγνά κίνητρα της κυρίας Νικολοπούλου, ούτε ότι μπορεί να έχει βοηθήσει στην καλυτέρευση της ζωής κάποιων ανθρώπων μέσα από τη μέθοδο που διδάσκει. Αυτά όμως που παρουσιάζονται στις κεντρικές σελίδες του site, τα θεωρώ επιεικώς απαράδεκτα.
Θέλει η κυρίαα Νικολοπούλου να διαδώσει το Βουδισμό στην Ελλάδα; Αν ναι, μπράβο της από εμένα. Θέλει να παρουσιάσει και να διδάξει στον κόσμο μια άγνωστη στη χώρα μας ολιστική θεραπευτική μέθοδος; Και αυτό θα ήταν καλό, αφού τέτοιες προσπάθειες απουσιάζουν από τον Ελλαδικό χώρο. Αυτό που παρουσιάζει όμως μέσα από αυτό το site, είναι ένας αχταρμάς από Χριστιανισμό, Εβραισμό, Ταοισμό, Θεοσοφία της Έλενας Χαν, Θεοσοφία της Αλίκης Μπέιλη, Αρχαία Ελληνική Κοσμοθέαση και απόψεις new age Αμερικανών συγγραφέων. Πέραν αυτού, τα όσα γράφονται στα άρθρα της αρχικής σελίδας βριθούν από ανακρίβειες. Δε γνωρίζω αν η κυρία Νικολοπούλου έφτασε στα όσα γράφει μέσα από δικές της έρευνες ή προτιμά να αντιγράφει απόψεις που βρίσκει σε ξένα sites.
Ανοίγοντας για παράδειγμα την ενότητα, οι Αναληφθένετς Διδάσκαλοι και κάνοντας κλικ στο πρώτο όνομα (El Morya), διαβάζουμε:
Ο Ελ Μόρυα ήταν πρίγκιπας στην Ινδία. 'Ηταν μυημένος στον υψηλότερο βαθμό της Λευκής Αδελφότητας. Πραγματοποίησε την αποστολή του στην γη με σοφία και δύναμη, σε αρμονία με το Θεϊκό Θέλημα. Αναλήφθηκε το 1898 και έγινε ένα με την Θεότητα. Εργαζόταν σαν Διδάσκαλος από ένα υψηλότερο επίπεδο, αρχικά με την Θεοσοφική Εταιρία. Μετέδωσε μέσω τηλεπάθειας στην Helene Blavatsky τις «επιστολές των Διδασκάλων».΄Ηταν Διδάσκαλος της Alice Baily, η οποία του αφιέρωσε σχεδόν όλα της τα βιβλία.
Όποιος έχει μελετήσει την πορεία και το χρονικό των θεοσοφιστών, γνωρίζει ότι το έργο "Οι επιστολές των Διδασκάλων", δεν υπαγορεύθηκε μέσω τηλεπάθειας στην Έλενα Χαν, αλλά αποτέλεσε δημοσίευση της αλληλογραφίας δύο λαικών τσέλα και δύο διδασκάλων της υποτιθέμενης Αδερφότητας, των Μ. και Κ.Χ.. Αυτοί οι λαικοί τσέλα ήταν οι A.P. Sinnet και A.O. Hume και οι δύο άτομα με αρκετά καλές κοινωνικές θέσεις και αρκετή επιρροή στην Ινδία, που επιλέχτηκαν από την Αδερφότητα ως ενεργά μέλη της νεοδημιουργηθείσας Θεοσοφικής Έταιρείας του Aydar. Όποιος επιθυμεί να γνωρίσει για ποιους λόγους επιλέχθηκαν από τους Διδασκάλους, ποια είναι τα πιστεύω της υποτιθέμενης Αδερφότητας σχετικά με θρησκευτικά, επιστημονικά, κοινωνικά και πολιτικά θέματα κλπ., καθώς και να εντρυφήσει περαιτέρω στο πως έλαβε χώρα η διαδικασία γέννσης και ανάπτυξης του Θεοσοφικού κινήματος, που τόσες γεννιές επηρέασε και εξακολουθεί να επηρεάζει, θα ήταν καλό να μελετήσει αυτό το βιβλίο, το οποίο μπορεί να βρεθεί με μεγάλη ευκολία δωρεάν στο internet (Mahatma Letters to A. P. Sinnet).
Σε ένα μάλιστα από τα κεφάλαια του παραπάνω έργου, στην αλληλογραφία μεταξύ του K.X. και του Α.Ο. Hume, μαθαίνουμε πως τα μέλη της Αδερφότητας είναι υπέρμαχοι του Αθεισμού υπό τη μορφή που τον δίδαξε ο Γκωτάμα, ενώ είναι πολέμιοι του Χριστιανισμού, καθώς και κάθε άλλης οργανωμένης θρησκείας. Στην ίδια επιστολή αναλύονται και οι διαφορές που υπάρχουν μεταξύ των Θιβετιανών Λάμα και των Δυιτκών ιερέων του Χριστιανισμού. Για την ακρίβεια, ο Κ.Χ. στις περισσότερες των επιστολών του, όλο και κάτι θα πει ενάντια στο χριστινισμό, οπότε τα όσα γράφονται εδώ σχετικά με αναλήψεις σε ουρανούς και ενώσεις με κάποιον υποτιθέμενο θεό θα ήταν καλό να διαγραφούν. Πέραν αυτού, η ίδια η Έλενα Χαν αναφέρει πως συνάντησε πρώτη φορά το Διδάσκαλο Μ. σε νεαρή ηλικία ενώ βρισκόταν στο Λονδίνο, για να τον συναντήσει ξανά και να περάσει μερικά χρόνια μαζί του κατά την παραμονή της στα ασράμ της Αδερφότητας στα Ιμαλαία. Τα σχετικά με το θάνατο, την ανάληψη του στον ουρανό και τη δράση του από υπεργήινα πεδία, αποτελούν αποκυήματα της φαντασίας σύγχρονων συγγραφέων και όταν μελετάμε τέτοια θέματα είναι καλό να ανατρέχουμε στην πηγή.
Η Έλενα Χαν, δημοσίευσε ένα τμήμα της γνώσης της Αδερφότητας μέσα από το ογκώδες έργο της με τίτλο "Μυστική Δοξασία", το οποίο δεν ήταν αποτέλεσμα κάποιας μυστηριώδους τηλεπαθητικής έπικοινωνίας, όπως υποστηρίζουν οι επικριτές της και όσοι θέλουν να εντυπωσιάσουν, αλλά των γνώσεων που απέκτησε κατά την υποτιθέμενη παραμονή της για διάστημα δύο εως επτά ετών, στα Ιμαλάια, σε ένα από τα ασράμ της Αδερφότητας. Όπως η ίδια αναφέρει, τα μέλη της Αδερφότητας, αποφάσισαν να προσφέρουν ένα μικρό τμήμα της γνώσης τους στο Δυτικό κόσμο, για να προσφέρουν μια εναλλακτική στους Δυτικούς ανθρώπους που είχαν βρεθεί παγιδευμένη μεταξύ του από μηχανούς θεού του Χριστιανισμού από τη μία και της καθαρά υλιστικής επιστήμης από την άλλη. Το συγκεκριμένο έργο αν και ιδιαίτερα ενδιαφέρον, δεν παύει να παρουσιάζει δίάφορα δυσνόητα -μάλλον ακατανόητα- σημεία καθώς και διάφορες αντιφάσεις, αφού όπως αναφέρει και κάποιος από τους Διδασκάλους στην αλληλογραφία του στον A.P. Sinnet, δεν αποκαλύφθηκαν τα πάντα στην Έλενα Χαν, ενώ και η ίδια δεν ήταν ασκούμενη πρακτική αποκρυφίστρια για να μπορέσει να συλλάβει βιωματικά ορισμένες έννοιες, τις οποίες θα έπρεπε να παρουσιάσει στο κοινό και για τις οποίες δεν υπήρχε κάποια αντίστοιχη ορολογία στις Δυτικές γλώσσε. Δεν παύει πάντως να αποτελεί ένα κλασσικό και πολύ νεδιαφέρον έργο, που παρουσιάζει μια εναλλακτική κοσμογονία, γεωγονία και ανθρωπογονία.
Tέτοιου είδους ανακρίβειες, μπορώ να εντοπίσω και σε όλα σχεδόν τα υπόλοιπα άρθρα και αυτό κυρία Νικολοπούλου δεν ονομάζεται η δική μου και η δική σου αλήθεια, αλλά παραποίηση των γεγονότων και διαστρέβλωση της αλήθειας.