Αλήθειες, απο την Βάσω
--------------------------------------------------------------------------------
Εδώ και χιλιάδες χρόνια, εδώ στον φυσικό κόσμο, η οδύνη έχει γίνει μέρος της ανθρώπινης συλλογικής μνήμης.
Ανεξάρτητα από τις συνθήκες ζωής, η οδύνη του ανθρώπου είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της συνείδησής του.
Αυτή η οδύνη φαίνεται ανυπέρβλητο εμπόδιο, ώστε ο άνθρωπος να μπορέσει να είναι χαρούμενος και συντροφικός.
Παρατηρώντας τους ανθρώπους, ακολουθώντας το βλέμμα τους, έβλεπα, σχεδόν σε όλους, ένα κενό! Ο θεϊκός σπινθήρας σχεδόν ανύπαρκτος! Η συλλογική οδύνη ήταν εμφανής ακόμα και μέσα στο γέλιο τους
Σαν να ήξεραν ότι την επόμενη μέρα, αυτό το γέλιο θα το «πληρώσουν»
Η αβεβαιότητα ενός μέλλοντος, που δεν μπορούσε να περιμένει την σειρά του, ερχόταν βαριά, σαν σκιά, να κάνει την ανθρώπινη αύρα σκούρα και μουντή.
Σε εκείνη την ηλικία με προβλημάτισε αυτή η οδύνη. Η φιλοσοφία, η θρησκεία, η επιστήμη, η πολιτική έδιναν κίνητρα στον άνθρωπο να αναζητήσει τα ιδανικά και την αυθεντικότητα που του έλειπε, μα οι ερωτήσεις πολλές και το κενό μεγάλωνε, αντί να μικραίνει
Θέλησα να μπω μέσα σ αυτήν την οδύνη, ήταν απόφαση να ακολουθήσω αυτόν τον δρόμο, ίσως για να αξιολογήσω την συλλογική της μνήμη και να την ερευνήσω από μέσα και όχι παρατηρώντας την
Σε πρώτη φάση αξιολόγησα τον δρόμο του Χριστιανισμού.
Η παλιά και η καινή διαθήκη ήταν η αρχική προσέγγιση αυτού του δρόμου. Βρήκα γνώριμα στοιχεία μέσα εκεί. Στοιχεία που μέσα από τις επικοινωνίες μου, είχαν ήδη αναπτυχθεί μέσα μου. Μα ήθελα όμως να καλύψω και αυτό το κενό, που αφήνει ο θεός μεταξύ αυτού και των ανθρώπων
Και άρχισα να ρωτάω τους «ειδικούς»
Κανείς δεν είχε απάντηση για μένα
«Πίστευε και μη ερεύνα»
Μια συναισθηματική προσέγγιση που για μένα πρακτικά δεν είχε αξία
Το πρώτο πλήγμα στην συνείδησή μου είχε γίνει
Η φιλοσοφική/εσωτερική προσέγγιση μου έδειξε έναν άλλον δρόμο, που φαινόταν πιο πλήρης
Μερικές φορές γοητευτικά ακατανόητος, δύσκολος και μάλλον ονειρικός. Οι ερωτήσεις μου δεν έβρισκαν απάντηση και έτσι στράφηκα στην ζωή των φιλοσόφων/εσωτεριστών. ΄Ηθελα να διαπιστώσω το βαθύ και αυθεντικό αγαθό, να έρθω σε επαφή μέσω των μεγάλων λόγων τους με την ίδια τους την ζωή
Κανείς όμως δεν μπορούσε να συμπράξει με το τρίπτυχο «γνώση-επιθυμία-πράξη»
Μια νοητική προσέγγιση που για μένα πρακτικά δεν είχε αξία
Το δεύτερο πλήγμα στην συνείδησή μου είχε γίνει
Η πολιτική ήταν ένας άλλος δρόμος. Και ενώ στην αρχή φαινόταν ανθρωποκεντρικός, στην συνέχεια διαπίστωσα ότι περιείχε ιδανικά και ιδεώδη του πραγματικού αγαθού
Ενότητα, ισότητα, αγάπη, σύμπνοια, δικαιοσύνη
Παθιάστηκα και αγνόησα και την ίδια μου την ζωή
Με συνεπήρε το πρακτικό μέρος του αγαθού, αυτό που έρχεται ενεργά στην ζωή μας και την κάνει ουσιαστική
Λίγο πριν πέσω στον «γκρεμό» όμως, ανακάλυψα ότι το αγαθό δεν υπήρχε στις ψυχές των ανθρώπων, αλλά στο συναίσθημα και στις σκέψεις τους.
Διαχώριζε, αντί να ενώνει
Μισούσε, αντί να αγαπάει
δικαιωνόταν, αντί να δικαιώνει
Μια νοητική και συναισθηματική προσέγγιση που για μένα πρακτικά δεν είχε αξία
Το τρίτο πλήγμα στην συνείδησή μου είχε γίνει
Και μέσα από αυτά τα πλήγματα, μπήκα ενεργά στην οδύνη του κενού
Αρρώστησα
Και τότε βρήκα τον τέταρτο δρόμο, της επιστήμης και της τεκμηρίωσης
Το σώμα μου έγινε πειραματόζωο, μαζί με την ψυχή μου
Κανείς δεν μπορούσε να μου απαντήσει, γιατί είμαι άρρωστη. Οι ενέσεις και τα χάπια δεν κάλυπταν το κενό, αντίθετα το έκαναν τεράστιο
Δεν συνάντησα σ αυτόν τον δρόμο το άγγιγμα, την ανθρωπιά, το ψυχικό χάδι, την ομορφιά του αγαθού που προσπαθεί να πάρει την οδύνη από τους ανθρώπους. Τα χάπια ήταν η μοναδική τεκμηρίωση του δρόμου αυτού. Συντηρούσαν τον οργανισμό μου για να μην «κλατάρει» εντελώς
Υποστυλώματα, τόσο πρόχειρα βαλμένα, που με ένα φύσημα θα κατέρρεαν, μαζί με όσα στήριζαν μέχρι τότε
Και λίγο, πολύ λίγο, πριν φυσήξει αυτός ο αέρας, λίγο πριν παρασύρει όλο το «οικοδόμημα» μου, θυμήθηκα γιατί ξεκίνησα αυτήν την διαδρομή
Για να γνωρίσω την οδύνη από μέσα
Για να γίνω μέρος της
Για να γνωρίσω την δημιουργία και την καταστροφή, μέσα από τον ίδιο μου τον Εαυτό! Για να κατανοήσω ότι ο θάνατος δεν είναι η απουσία ζωής, αλλά αυτό το καθημερινό δηλητήριο, που στάζει στον οργανισμό μας λίγο λίγο, δίνοντας του την απαραίτητη δόση για να μπορεί να «αντέξει» την νοητική και συναισθηματική μάζα
Η ανάκαμψη ήταν ραγδαία
Με το που θυμήθηκα, άρχισε η αντίστροφη μέτρηση να ξεχάσω όλους τους δρόμους. Αυτήν την παρηγοριά που τελικά γίνεται μέρος του δηλητήριου και σε τοποθετεί στον φανατισμό και τον διαχωρισμό, τόσο ύπουλα, που γίνεσαι «εξαρτημένος», χωρίς καν να το καταλάβεις
Η μοναδική μέριμνα είναι η απεξάρτηση από το δηλητήριο
Από τα μεγάλα και ωραία λόγια της θρησκευτικής, φιλοσοφικής, πολιτικής, επιστημονικής συνείδησης
Η επιστήμη του ΑΝΘΡΩΠΟΥ, αυτή περιλαμβάνει το αυθεντικό αγαθό εσωτερικά
Και είναι η πέμπτη διαδρομή που ενώ δεν έχει τελειώσει (και δεν ξέρω αν τελειώσει ποτέ) περιέχει όλη την ουσία της οδύνης και κάνει την ζωή αυθεντική, έτσι όπως όφειλε να είναι για την κάθε θεϊκή μονάδα, που βιώνει την ύλη, σαν ένα μικρό μέρος του ΟΛΟΥ
Αρκεί να ξέρει τι είναι αυτή, τι είναι το ΟΛΟ, τι είναι η ύλη, τι είναι εντέλει αυτή η οδύνη της ανθρώπινης ζωής
Χωρίς μεγάλα λόγια
Απλά, αγνά, αυθεντικά να βιώσει αυτό που της υπολείπεται
Την οδύνη της πυκνότητας, που μέσα από το βάθος και την ουσία της ίδιας της θεϊκής μονάδας, κάνει την φυσική ζωή ξεκάθαρη και αγνή.
Τα λόγια ανήκουν σε έναν «πλαστικό» κόσμο που δηλώνει αξίες και γνώση
Ο Λόγος όμως ανήκει στον καθένα μας, γιατί περιέχει το αυθεντικό αγαθό που δεν σε ξεγελάει με το «πλαστικό» του περιτύλιγμα, όσο πυκνό και να είναι
Δεν ζεις ονειρικά, μέσα από την ελπίδα
Ζεις ουσιαστικά, μέσα από την αλήθεια
Δεν αντιδράς παρορμητικά, μέσα από την σκέψη
Ζεις ουσιαστικά, μέσα από την νόηση
Δεν αισθάνεσαι, μέσα από την συγκίνηση
Ζεις ουσιαστικά, μέσα από την αγάπη
Έτσι ακριβώς όπως θα ήθελε και ο θεός
