Πριν λίγο καιρό ήταν που συζητάγαμε, ότι στην ενήλικη ζωή του ένας άνθρωπος αναγκάζεται να πονέσει για να διαγράψει δόγματα, εντολές και προγραμματισμούς, για να ζήσει μια ισορροπημένη και αρμονική ζωή με τον Εαυτό του και τους άλλους...
Πριν λίγο καιρό ήταν που συζητάγαμε πως τα εγκλήματα του χριστιανισμού δεν μετριούνται στα θύματα του, αλλά στην Ψυχή κάθε ανθρώπου, που θέλησε να στραφεί προς τον Θεό...
Πριν λίγο καιρό ήταν που συζητάγαμε για την ελλειπή μας διαπαιδαγώγηση...
Δεν ήξερα τούτο το πρόγραμμα, μέχρι σήμερα που πήρα μια ειδοποίηση από κάποιον στο fb για να υπογράψω...και άρχισα να ψάχνω...
Σαφώς όποιος γνωρίζει κάτι παραπάνω μπορεί να προσθέσει...




Βιωματική Κατανόηση της Ιδέας της Ολυμπιακής Εκεχειρίας στα Δημοτικά Σχολεία
Tην Κυριακή, 19 Ιανουαρίου 2014 και ώρες 11:00 – 14:00, πραγματοποιήθηκε ένα βιωματικό εργαστήριο στο Οικολογικό Πολιτιστικό Κέντρο στο πλαίσιο του Προγράμματος “Βιωματική Κατανόηση της Ιδέας της Ολυμπιακής Εκεχειρίας στα Δημοτικά Σχολεία”, το οποίο απευθύνθηκε σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, σε παιδαγωγούς και εμψυχωτές ομάδων παιδιών ηλικίας δημοτικού σχολείου, σε συνέχεια της ιδιαίτερα επιτυχούς έκβασης των βιωματικών εργαστηρίων ενηλίκων στην περιφέρεια της χώρας μας.
Tο βιωματικό εργαστήριο εστίασε στην προώθηση της κατανόησης και της βιωματικής γνώσης του περιεχομένου της Ιδέας της Ολυμπιακής Εκεχειρίας μέσα από διαδραστικές ασκήσεις και συμμετοχικές δραστηριότητες που εμψυχώθηκαν και συντονίστηκαν από το φορέα “η σπείρα, ολιστική εκπαίδευση, ανθρώπινες αξίες, διά βίου μάθηση“, στη διάρκεια του εργαστηρίου, όπως αυτές παρουσιάζονται στο Εγχειρίδιο του Προγράμματος. Οι συμμετέχοντες /ουσες είχαν την ευκαιρία να βιώσουν οι ίδιοι/ες ασκήσεις-δραστηριότητες που μπορούν στη συνέχεια να αξιοποιήσουν με τις ομάδες τους, έχοντας πρόσβαση στο ηλεκτρονικό Εγχειρίδιο του Προγράμματος.
Συνοπτικά αναφέρεται ότι η Ολυμπιακή Εκεχειρία:
* εμπερικλείει τις έννοιες: του σεβασμού της ειρηνικής συνύπαρξης, του αμοιβαίου σεβασμού, του διαλόγου
* εμπνέει εμπιστοσύνη ως θεμέλιο κάθε σχέσης,
* δίνει αξία στο χρόνο και στο χώρο, για να σταματήσει η σύγκρουση αλλά και στη σημασία τους στη ζωή γενικότερα,
* διδάσκει το σεβασμό στην ανάπαυλα-παύση στη ζωή,
* υπογραμμίζει την έννοια της ισότητας αλλά και της ανοχής της διαφορετικότητας,
* υπογραμμίζει τη σημασία της ευκαιρίας επιλογής από ένα ευρύ φάσμα ειρηνικής διάδρασης,
* καταδεικνύει ότι υπάρχουν αμοιβαία επικερδείς λύσεις (win-win),
* επαναφέρει την αξία της φιλοξενίας και μάλιστα ακόμη και του εχθρού.
Δεδομένου λοιπόν του πλούσιου περιεχομένου της έννοιας της Ολυμπιακής Εκεχειρίας και της σοφίας που ενυπάρχει σε αυτή, έχει τη δυνατότητα ν’ αποτελέσει το όχημα επαναφοράς των παραπάνω αξιών στη ζωή όλων μας.
Έτσι, το βιωματικό αυτό εργαστήριο αποτέλεσε μια σημαντική ευκαιρία για μια βιωματική και ιδιαίτερα ωφέλιμη για τους εκπαιδευτικούς, παιδαγωγούς, εμψυχωτές εμπειρία μάθησης και δημιουργίας, η οποία προσέφερε σημαντικά βιωματικά εργαλεία για την εργασία με τους μαθητές στις ιδιαίτερα επίκαιρες και αναγκαίες τη σημερινή εποχή αξίες και ποιότητες της Ιδέας της Εκεχειρίας: υπομονή, διαχείριση συγκρούσεων, ενεργητική ακρόαση, διάλογος, επικοινωνία, αμοιβαία επικερδείς λύσεις, αποδοχή, συνεργασία, αλληλεγγύη).
http://stekianopatisia.wordpress.com/20 ... ekexeiria/" onclick="window.open(this.href);return false;