Περί πλαισίου
Απο την Βάσω
Tο "πλαίσιο" μεταμόρφωσε τον εαυτό μας...του έβαλε τον περιορισμό της επιθυμίας, σε έναν κοινό παρανομαστή, για να μπορει να διαχειρίζεται την ανθρώπινη φύση του, το ένστικτό του.
Η επιθυμια απέκτησε ορισμό, κοινό μεταξύ των ανθρώπων...Ο τρόπος που ολοκλήρωνε κανείς την επιθυμία του ήταν συνυφασμένος με τον ατομικο του δρόμο μεν, αλλά το συναίσθημα της απογοήτευσης και του ανικανοποίητου, εκφράζει και όλη την ανθρωπότητα...
Οι συμπεριφορές μας, κυρίως προς τον Εαυτό μας, είναι ίδιες, όσο και διαφορετικά να είναι τα βιώματά μας, όσο διαφορετική κι αν ειναι η προσωπικότητά μας...
Αυτό μας "υποψιάζει" για το "αόρατο πλαίσιο" που ορίζει την ζωή μας, χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε...
Το πλαίσιο είναι ο τρόπος που βιώνουμε τον εαυτό μας.
Δεν έχει να κάνει απαραίτητα με τις πράξεις της ζωής μας, αλλά με το θάρρος μας να είμαστε μεσα μας πλήρεις...
Η γνώμη που έχουμε για τον εαυτό μας χαρακτηρίζεται από τις πράξεις μας...Μα αυτές είναι μόνο μια επιφανειακή δράση-αντίδραση, που φέρνει την εικόνα μας μισή στην αυτοκριτική μας...
Σίγουρα στην κοινωνική μας εκδήλωση υπάρχει μια συμβιβαστική ανάγκη να αισθανθούμε ασφαλείς και αυτό για μας είναι, τις περισσότερες φορές, κατακριτέο, γιατί μας οδηγεί στην παρόρμηση...
Δεν αγγίζουμε εύκολα την λάσπη, γιατί θα χάσουμε την εκτίμηση που έχουμε στον εαυτό μας.
Αυτό κάνει το πλαίσιο...
΄Οταν το αντιληφθούμε δεν έχουμε πια ανάγκη να κρίνουμε τον εαυτό μας, την ζωή μας, τους άλλους...Εχουμε την θέληση και την δύναμη να διαχειριστούμε την "λάσπη" γιατί τώρα πια βλέπουμε το βάθος μας...
Συνήθως ζούμε με βάση τα συμπεράσματα των άλλων και τον απολογισμό τον δικό μας...΄Εχουμε, ή δεν έχουμε, λέμε, ήσυχη την συνείδησή μας...
΄Ολα αυτά κάνει το "πλαίσιο"...
΄Οταν το αντιληφθούμε, μαζεύουμε την ενέργεια μας μέσα μας, ανεξαρτητοποιούμεθα, δεν βαλλόμεθα από τις εξωτερικές επιδράσεις και γινόμαστε αυτόνομοι!
Το «πλαίσιο» καθορίζει πάντα τον χαρακτήρα μας.
Η σχέση μας με τον εαυτό μας επηρεάζεται από αυτό που έχουμε αποφασίσει ασυνείδητα να είμαστε
Συνήθως λέμε «έτσι είμαι», και αυτό προκύπτει από το πλαίσιο που χτίζουμε γύρω μας, με τις πεποιθήσεις, τις εμμονές και τις φοβίες μας, όσα δηλαδή μας βάζουν στην ζωή αυτονόητα, χωρίς καμία δική μας προσπάθεια να ερευνήσουμε τον χαρακτήρα μας και τα βαθύτερα συναισθήματα που τον σηματοδοτούν.
Η έρευνα και η αναζήτηση του αληθινού μας εαυτού, δεν αφορά τις πράξεις μας αυτές καθαυτές, αλλά την εσωτερική μοναξιά και δυστυχία μας.
Οι άνθρωποι, ασυνείδητα, υποτάσσονται στο «πλαίσιο» για να μπορούν να επιβιώσουν μέσα σε ένα αφιλόξενο περιβάλλον, που τους βάζει συνεχώς σε θέση άμυνας ή επίθεσης. Μέσα σ αυτό το περιβάλλον προσαρμόζουν την απεραντοσύνη και το πάθος του Εαυτού τους για την φυσική εμπειρία, σε μια μονοσήμαντη επιθυμία για ζωή που εκδηλώνεται μέσα στην πόλωση
Μέσα στο «πλαίσιο» αυτό ο νους μας οργανώνεται για να επιβιώσει με κάθε τρόπο, αλλοιώνοντας τα χαρίσματα και τις ψυχικές αρετές, γιατί έχει αυτήν την δυναμική.
Τα πνευματικά ιδεώδη διαχωρίζουν τον άνθρωπο σε «ανώτερο» και «κατώτερο» και βάζουν ακόμα περισσότερα όρια στην πνευματική του αυτοπραγμάτωση, έτσι ώστε η πνευματική ζωή να αποτελεί ένα μακροπρόθεσμο όραμα που δεν μπορεί να το φτάσει
Η λέξη «πνευματικός» έχει μπει κι αυτή μέσα στο πλαίσιό του και την εκδηλώνει με πράξεις ευσέβειας και ήθους, ανάλογα με τα βιώματά του και την εκπαίδευση που πήρε, περιορίζοντας τον αυθορμητισμό του. Προσπαθεί πάντα να ελέγξει την επιθυμία του για την ζωή, βάζοντας της «πνευματικές» ταμπέλες ηθικής και ανηθικότητας, αγνοώντας παντελώς τους θεϊκούς νόμους των πεδίων εκδηλώσεως του Εαυτού του
Οι θεϊκές αρετές περιορίζονται στο πεδίο που εκδηλώνονται και αντιστρέφουν την πνευματική τους ιδιότητα σε μια πολωμένη αλήθεια που οι άνθρωποι επεξεργάζονται με την απλή λογική, που τις περισσότερες φορές είναι και απορριπτική.
΄Όταν φτάσουμε στο σημείο να αναζητήσουμε την εσωτερική αλήθεια, όταν μπαίνουμε στα άδυτα του εαυτού μας, όχι με κριτική διάθεση, αλλά με αγάπη γι Αυτόν που θα «συναντήσουμε», όταν η επιθυμία μας για την ύλη, την ξεπερνάει για να φτάσει στον θεό, τότε μόνο μπορούμε να αντικρύσουμε την ανομοιότητα μαζί του
Τότε μόνο είναι η στιγμή που βλέπουμε το πλαίσιο και τον περιορισμένο εαυτό μας, που φοβισμένος, συγχυσμένος και «μασκαρεμένος» προσπαθούσε να ξεφύγει από την ίδια του την αρχέγονη επιθυμία να βιώσει τον Εαυτό του σε όλα τα πεδία εκδήλωσης
Το 3ο κέντρο, εσωτερικά, αναπτύσσει την θέληση και την δύναμη του ανθρώπου να είναι
Τον ωθεί να βιώσει τον Εαυτό του μέσα στον θεό, ανακαλύπτοντας το κέντρο της αγάπης και του ανοίγει την πύλη της εσωτερικής γνώσης.
Η πύλη αυτού του κέντρου φυλάσσεται από έναν άγγελο
΄Οποιος φτάσει εκεί, χωρίς να είναι προετοιμασμένος, δεν θα μπορέσει να απαντήσει στην κρίσιμη ερώτηση
«Γιατί ήρθες μέχρι εδώ?»
Η παραμονή μας στο 3ο κέντρο, εκεί που αναπτύσσεται η σχέση μας με την αλήθεια, με ταπεινότητα, αφοσίωση και πίστη, είναι και η σημαντική στιγμή που μπορούμε να σταθούμε «γυμνοί» απέναντί από τον θεό και να μην ντρεπόμαστε γι αυτήν μας την «γύμνια»!
Για κάθε άνθρωπο είναι διαφορετικό το πέρασμα. Παρ όλα αυτά, το πλαίσιο είναι το ίδιο σχεδόν σε όλους μας
"...Η κατανόηση είναι το πρώτο βήμα για να έχεις επίγνωση της ολοκληρωμένης άποψης για ότι κοινωνικό, θρησκευτικό ή οικογενειακό αποτύπωμα έχει χαραχθεί στο νου μας. Αν αυτό το αποτύπωμα το φωτίσεις θα αντιληφθείς ότι διεκδικείς ό,τι δεν θεωρείς δικό σου, χάνεις ότι δεν σου ανήκει και δεν δοκιμάζεις γιατί φοβάσαι να χάσεις. Μέσα στις έννοιες «χάνω-διεκδικώ» περικλείεται όλος ο ανθρώπινος πόνος, που προέρχεται από τον φόβο και την επιθυμία. Ο φόβος και η επιθυμία φέρνουν τις προσκολλήσεις και οι προσκολλήσεις την αγωνία. ΄Όλες οι αλυσιδωτές αντιδράσεις των ανθρώπων οδηγούν στον σκοτεινό λαβύρινθο, όπου εκεί ο νους μας έρχεται αντιμέτωπος με ό,τι «αγαθό» του είχε επιβληθεί μέσα από τα πρότυπα. Είναι, λοιπόν, αναγκασμένος να αφαιρέσει τα εισαγωγικά από το Αγαθό, για να ενωθεί με το αγνό, καθαρό Φως του ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΑΓΑΘΟΥ. Και αυτήν την ένωση μόνο μέσα από το πέρασμά του από τον λαβύρινθο μπορεί να την επιτύχει. Το φως αναδύεται μέσα από το σκοτάδι και αυτή είναι και η αξία της αντίληψής Του. Γιατί δεν το αντιλαμβάνεσαι μόνο στον εαυτό σου, αλλά σε όλους τους υπόλοιπους εαυτούς των ανθρώπων, σε όλη την Δημιουργία.
...Θεωρούσα ηθικό να μην ανταγωνίζονται μεταξύ τους οι άνθρωποι που, με βάση την δήλωσή τους, βρίσκονταν στην διαδικασία «πνευματικής» ανέλιξης. ΄Έτσι, άθελά μου, τοποθέτησα στην σφαίρα της ανηθικότητας, όσους δεν ακολουθούσαν την «ευθεία» της δικής μου ηθικής. Μέχρι που δεν βρέθηκα κι εγώ στην «ευθεία» μιας ηθικής ενός άλλου ανθρώπου, και θεωρήθηκα ανήθικη. Η σημαντική αντίληψη, όταν βρέθηκα σ αυτήν την «ευθεία», ήταν που είδα ξεκάθαρα την «ΕΥΘΕΙΑ». ΄Ήταν η ίδια «ευθεία» όπου ήταν τοποθετημένη και η δική μου ηθική, το μόνο που διέφερε ήταν το σημείο «συνάντησης» των αντιλήψεών για την έννοια «ηθική». ΄Έτσι ενοποιώντας τις αντιλήψεις, έφθασα στην ηθική του Θεού, που αφήνει ελευθερία στην διαδρομή αναζήτησης των ανθρώπων και δεν τους περιορίζει με όρους, για να ανακαλύψουν μόνοι τους την αλήθεια. Κατανόησα απόλυτα την μία «ευθεία» που υπάρχει και έγινε ορατό το σημείο συνάντησης όλων, όσοι αναζητούμε την ένωση μαζί Του."
Απόσπασμα από το βιβλίο της Ρωρ
