Όταν περάσουν κάμποσες μέρες, θα σας μοιραστώ κάποια πράγματα και θα σας πω δυο λόγια για το έργο καθώς και το feedback που χρειάζομαι για μελλοντική μου βελτίωση, χωρίς να φοβάμαι μην κάνω κάποιο σπόιλερ.
Παιδάκια, κατ αρχάς σας ευχαριστώ για τον χρόνο που αφιερώσατε να δείτε το βίντεο και ευχαριστώ πολύ για το feedback σας.
Αυτό που κατάλαβα ήταν πως ίσως μερικά πράγματα δεν έγιναν αντιληπτά, επειδή κάποιες αλλαγές (σκηνικά κυρίως) κόπηκαν στο μοντάζ. Θεώρησα πως δεν υπήρχε λόγος να υπάρχουν, ώστε να προχωρήσει η εξέλιξη του έργου στο βίντεο - οπότε τα έκοψα. Προφανώς κακώς
Σχεδόν ένα 50% του κοινού που το είδαν live κατάλαβαν πως η Ιόλη είχε μια καρμική σχέση με την κοπέλα της έναρξης. Κάποιοι την θεώρησαν αλοπαρμένη ως χαρακτήρα και κάποιοι άλλοι ότι έχασε τα λογικά της λόγω του πένθους που βίωνε.
Θα ήθελα να σας πω δυο λόγια για το έργο όπως σας είχα υποσχεθεί:
Το έργο ξεκινάει σε κάποιον περασμένο αιώνα βλέποντας την κινησιολογία κάποιου ζευγαριού.
(Αυτό ήταν η εισαγωγή του έργου και αμέσως μετά ερχόμαστε στο σήμερα)
Από σκηνή σε σκηνή βλέπουμε να ξετυλίγεται η γνωριμία ενός ζευγαριού, φορά με τη φορά να αποκτάται οικειότητα, να φλερτάρουν και να καταλήγουν να έχουν μια σχέση από εκείνες τις εξελικτικές, τις υγειείς, τις όμορφες...
Καταλαβαίνω πως σε κάποιο σημείο, 2-3 αναφέρατε στο feedback σας πως νιώσατε έναν καταιγισμό επιγνώσεων, όμως αυτό έγινε επί τουτου, θεωρώντας πως όταν ένα υποψήφιο ζευγάρι είναι στη διαδικασία του φλέρτ, έτσι και βρουν ένα κοινό θέμα συζητάνε εκτενώς πάνω σε αυτό με αποτέλεσμα ο ένας να "κόβει" και ο άλλος να "ράβει". Κάπως έτσι ήθελα να δείξω πως ο ένας συμπληρώνει τον άλλον στις αποψεις του.
Σε κάποια στιγμή που ο Άρης πεθαίνει και υπάρχει μεν σαν παρουσία μέσα στον χώρο χωρίς να μπορεί να τον δει η Ιόλη, κάνουν κάποια μοιράσματα μεταξύ τους. Σε αυτή τη σκηνή η Ιόλη εμφανίζεται με το χαρακτηριστικό φόρεμα και τα αξεσουάρ του περασμένου αιώνα, θέλωντας έτσι να δείξω πως η ψυχή της Ιόλης είναι η εκείνη του περασμένου αιώνα, που έχοντας κάποια υπολείματα μαθημάτων να πάρει, έχει ενσαρκωθεί στο σήμερα στην Ιόλη. Μέσα από εκείνη λοιπόν η ψυχή λυτρώνεται (εξού και ο συμβολισμός με τα κοσμήματα που τα βγάζει καθώς μιλάει. Είναι όλα όσα την βάραιναν). Αυτό βέβαια δεν έφτασε σε κανέναν - και θα ήταν περίεργο να φτάσει. Μου αρκούσε η απάντηση του καρμικου που μου έδωσαν κάποιοι. Κάτι άλλο έπρεπε να κάνω εκεί ώστε να το τονίσω κι άλλο. Βλακωδώς θεώρησα πως το φόρεμα με τα κοσμήματα ήταν αρκετά. Αυτό βέβαια το λέω τώρα που το έργο ανήκει στο παρελθον. Τότε ούτε που είχε περάσει από το μυαλό μου. Δεν πειράζει θα ξέρω όμως για την επόμενη φορά!
Επίσης να πω εδώ πως δνε ήταν τυχαίο πως ο Άρης όταν έρχεται στον ύπνο της Ιόλης και βλέπει το φόρεμα στο πάτωμα, το παίρνει και χορεύει βάλς μαζί του, γαιτί είναι το μοναδικό πράγμα που μπορεί να αγγίξει επείδη είναι το φόρεμα της αγαπημένης του (από τον περασμένο αιώνα). Ο λόγος που είχε ενσαρκωθεί η ψυχή του Άρη ήταν για να βοηθήσει την Ιόλη με τον τρόπο του και να την λυτρώσει.
Ξέρω πως είναι πολύ ψιλά γράματα, αλλά - φορές μέσα στο έργο η Θόλη αναφέρόμενη στον Άρη του λέει "δεν ξέρω αν πραγματικά υπήρξες ποτέ". Σκηνοθετικά, άφησα το περιθώριο στον θεατή να διαλέξει αν θέλει ο Άρης να είναι υπαρκτό πρόσωπο ή όχι... Και με τις δύο εκδοχές ωστόσο βγάζει νόημα. Γι' αυτό αν παρατηρήσατε το έργο ξεκινάει και τελειώνει με την Ιόλη να ξυπνάει από ύπνο...
Τώρα σας πάω σε πολύ βάθος και σταματάω εδώ για να μην σας μπερδέψω. Δεν υπάρχει λόγος.
Ήταν η πρώτη μου παραγωγή και παράλληλα σκηνοθεσία και συγγραφή σε ένα έργο που αγάπησα πάρα πολύ γιατί μέσα και απο τους δύο ήρωες υπήρχε ο Μάνος. Δυστυχώς πάνω στον ενθουσιασμό μου, έβαλα πολλά επίπεδα ανάγνωσης και δεν σας κρύβς πως λίγο στεναχωρήθηκα που δεν κατάφερα να τα αποδώσω όλα τόσο ευδιάκριτα. Νομίζω πως αυτά για να αναδειχθούν ήθελε πολύ μεγαλύτερο budget αλλά και χρόνο, τον οποίο δεν τον είχα από την στιγμή που ξεκίνησαν οι πρόβες. Δεν πειράζει όμως, αυτά είναι πράγματα που θα τα λάβω υπόψη μου την επόμενη φορά: Να το κρατήσω λίγο πιο απλό, και όταν πάω στο broadway και θα έχω το team μου, θα μπορώ να ξεδιπλώσω τις ιδέες μου και τα επίπεδα μου!
Ωστόσο νιώθω Ευγνωμοσύνη που μπορέσα και πραγματοποίησα ένα μεγάλο μου όνειρο και που το αποτέλεσμα ήταν κάτι παραπάνω από αξιοπρεπες γιατί έγινε με πολύ φροντίδα, μεράκι και αγάπη! Μπορώ να πω πως έκανα το καλύτερο που μπορούσα την δεδομένη στιγμή και είμαι πολύ περήφανος για τον εαυτό μου, γιατί μέσα από όλη αυτή τη διαδικασία έμαθα πάρα πολλά και πήρα πολύτιμες εμπειρίες.
Κλείνοντας θα ήθελα να πω ένα ευχαριστώ:
- Στην Βασούλα που μου διέθεσε τις Επιγνώσεις της, οι οποίες μοιράστηκαν στον κόσμο στο τέλος της παράστασης μέσα σε κόκκινους φακέλους (τα γράμματα της Ιόλης)
- Στο Εμμάκι και στον Γιωργάκη για την διδασκαλία του βαλς των παιδιών
- Στον Θοδωράκο για την μουσική που έντυσε την παράσταση
- Στο Ιωαννάκι που ήταν μεγάλο στηριγμα και με βοήθησε στην μετάφραση του έργου στα αγγλικά (χωρίς μετάφραση δεν θα το δεχόντουσαν στο θέατρο)
Τώρα είναι έτοιμο το σενάριο για την επόμενη παράσταση (μονόλογος αυτή τη φορά) με τίτλο: "Πηνελόπη: η ανάληψη της ευθύνης"
Τυχαίο;;;
Σας φιλω και σας ευχαριστώ και πάλι!!!
