

Παναγιωτάκο μου δεν υπάρχει τίποτα ιερό στον κόσμο μας, το κάθε τι όμως μπορεί να εκφράσει μία ιερότητα αν έχει μέσα του Αφοσίωση και Ψυχή...Και κανένας χορός δεν χορεύεται χωρίς Ψυχή, αλλιώς δεν χορεύεις, απλά κουνάς το σώμα σου και αυτό είναι κάτι διαφορετικό...Ο ζειμπέκικος δεν είναι ένας ιερός χορός. Δεν είχε σαν στόχο να ενωσει τον ανθρωπο με τον θεό, την γη με τον ουρανό. Εκτός αν δεχτούμε ότι κάθε χορός είναι ιερός.
Οι χοροί εμπνεύστηκαν από ανθρώπους με Ψυχή, που κάποια στιγμή βρέθηκαν πολύ κοντά στον Θεό. Αν δεν υπήρχαν αυτοί οι άνθρωποι που για μια στιγμή βρέθηκαν κοντά στον Θεό, δεν θα είχαμε όχι μόνο τους χορούς, αλλά ούτε καν την πενικιλλίνη...
Κατά την στιγμή που ένας άνθρωπος εκφράζει συναισθήματα από το Είναι του, δίνει χώρο στον Θεό να τον γεμίσει. Και ενώνει Γη και Ουρανό, είτε χορεύει, είτε μαζεύει χόρτα...
Όπως υπάρχουν δάσκαλοι, γιατροί, μουσικοί, συγγραφείς, δημοσιοργάφοι επιδειξίες, έτσι υπάρχουν επιδειξίες σε όλες τις δραστηριότητες του ανθρώπου. Και αν υποθέσουμε ότι αυτοί είναι η πλειοψηφία, εγώ θα επιμένω στην γνησιότητα της μειοψηφίας και θα αναφέρομαι πάντα σ' αυτήν.
Δλδ οι ρεμπέτες ήταν πρεζάκιδες και χασικλήδες και όχι δημιουργικοί καλλιτέχνεςΤωρα Θοδωράκο μου θα σε στεναχωρήσω αλλά μαλλον είναι υποχρεωτικό να αρχίσεις την πρέζα ή τα μαυρα για να χορευεις ζεμπεκικό. Αφού αυτή είναι η ίστορία του βρε αδελφε. Χωρις τους ρεμπέτες δεν θα ήταν αναμεσα μας.
Vasoula έγραψε: Παναγιωτάκο μου δεν υπάρχει τίποτα ιερό στον κόσμο μας, το κάθε τι όμως μπορεί να εκφράσει μία ιερότητα αν έχει μέσα του Αφοσίωση και Ψυχή...Και κανένας χορός δεν χορεύεται χωρίς Ψυχή, αλλιώς δεν χορεύεις, απλά κουνάς το σώμα σου και αυτό είναι κάτι διαφορετικό...
Οι χοροί εμπνεύστηκαν από ανθρώπους με Ψυχή, που κάποια στιγμή βρέθηκαν πολύ κοντά στον Θεό. Αν δεν υπήρχαν αυτοί οι άνθρωποι που για μια στιγμή βρέθηκαν κοντά στον Θεό, δεν θα είχαμε όχι μόνο τους χορούς, αλλά ούτε καν την πενικιλλίνη...
Κατά την στιγμή που ένας άνθρωπος εκφράζει συναισθήματα από το Είναι του, δίνει χώρο στον Θεό να τον γεμίσει. Και ενώνει Γη και Ουρανό, είτε χορεύει, είτε μαζεύει χόρτα...
Όπως υπάρχουν δάσκαλοι, γιατροί, μουσικοί, συγγραφείς, δημοσιογράφοι επιδειξίες, έτσι υπάρχουν επιδειξίες σε όλες τις δραστηριότητες του ανθρώπου. Και αν υποθέσουμε ότι αυτοί είναι η πλειοψηφία, εγώ θα επιμένω στην γνησιότητα της μειοψηφίας και θα αναφέρομαι πάντα σ' αυτήν.
Ο ζεϊμπέκικος (πάντα κατά την ταπεινή μου άποψη) δεν έφτασε σε εμάς με την μεσολάβηση των ρεμπέτηδων. Οι ρεμπέτες χόρευαν απτάλικο, μια παραλλαγή του ζεϊμπέκικου, που αφορά το μέτρο του.
Τώρα για τον εκφυλισμό, αυτό που ξέρω είναι ότι ακολουθεί σταθερά την πορεία του ανθρώπου, που δεν μπορεί να διατηρήσει τα δικά του ιερά και τα προσφέρει βορά στους δικούς του δαίμονες και έτσι τα εκφυλίζει...
Καλό είναι να ακούγεται όποια άποψη και εμείς δεν θα φιμώσουμε κανέναν...Αν ένας άνθρωπος έχει συνηθίσει να εστιάζεται στο κακό, τα παρασέρνει όλα μέσα του, γιατί δεν βρίσκει σταθερά να πιστέψει...όλα του φαίνονται χάλια και εκφυλισμένα...
Και τότε δεν έχει καμία καλή πρόθεση και η οπτική του για τον κόσμο περιορίζεται, γιατί δεν μπορεί να δει με τίποτα το καλό μέσα στο κακό...
Ξέρω πολύ καλά την ιστορία και τις συνήθειες των ρεμπετών. Βέβαια, κρατάω και μία πισινή, μήπως και το μεγαλύτερο μέρος αυτωνών ήταν προσπάθεια δυσφήμισης από την τότε συντηρητική κοινωνία. Όμως αυτή σου η λογική, μπορεί να οδηγήσει σε περίεργα συμπεράσματα.Τωρα Θοδωράκο μου θα σε στεναχωρήσω αλλά μαλλον είναι υποχρεωτικό να αρχίσεις την πρέζα ή τα μαυρα για να χορευεις ζεμπεκικό. Αφού αυτή είναι η ίστορία του βρε αδελφε. Χωρις τους ρεμπέτες δεν θα ήταν αναμεσα μας.
Θα αρχίσεις τα ναρκωτικά θες δεν θες για να χορευεις ζεμπέκικο. Και ασε αυτές τις διανοουμενιστικες δικαιολογίες, τις εχουμε ακούσει και απο αλλου!Θοδωράκος έγραψε:Ξέρω πολύ καλά την ιστορία και τις συνήθειες των ρεμπετών. Βέβαια, κρατάω και μία πισινή, μήπως και το μεγαλύτερο μέρος αυτωνών ήταν προσπάθεια δυσφήμισης από την τότε συντηρητική κοινωνία. Όμως αυτή σου η λογική, μπορεί να οδηγήσει σε περίεργα συμπεράσματα.Τωρα Θοδωράκο μου θα σε στεναχωρήσω αλλά μαλλον είναι υποχρεωτικό να αρχίσεις την πρέζα ή τα μαυρα για να χορευεις ζεμπεκικό. Αφού αυτή είναι η ίστορία του βρε αδελφε. Χωρις τους ρεμπέτες δεν θα ήταν αναμεσα μας.
Για παράδειγμα: οι συνθέτες της κλασσικής εποχής ζούσαν μία ζωή τρομερά καταπιεσμένη και προσποιητή, ενώ η κοινωνία τους ήταν σκληρή, μισογύνικη, και "καθώσπρέπει". Χρειάζεται να είμαστε και εμείς έτσι για να απολαύσουμε ένα κονσέρτο;
Οι χίπιδες ήταν μέσα στα ναρκωντικά και τις ουσίες. Χρειάζεται όμως να είμαστε και εμείς έτσι, για να φοράμε τα φλοράλ και τα πολύχρωμα ρούχα που φορούσαν τότε αυτοί;
Ο Φρόυντ ήταν συχνός χρήστης της κόκας. Χρειάζεται όμως να είμαστε και εμείς κοκάκιδες για να ασχοληθούμε με την ψυχανάλυση;
Ο Ουσούι ήταν βουδιστής μοναχός, με πρακτικές ανάλογες της κοινωνίας του και της εποχής του. Χρειάζεται να είμαστε και εμείς έτσι για να ασχοληθούμε με το ρέικι;
Νομίζω καταλαβαίνεις τι θέλω να πω. Ναι κάποιος ξεκίνησε κάτι, ναι αυτός είχε κάποιες συνήθειες τόσο προσωπικές όσο και σε σχέση με το σύνολο και την κοινωνία που βρισκόταν. Αυτό το κάτι όμως, αυτή η ιδέα ή η πρακτική, θεωρώ ότι δεν χρειάζεται να συγχέεται με άλλους τομείς της ζωής του "εφευρέτη" τους. Σίγουρα υπάρχουν κάποιοι συσχετισμοί, αλλά μετά από εκεί και πέρα, η ιδέα ανεξαρτητοποιείται. Και μπορεί να βιωθεί/ερευνηθεί/εφαρμοστεί ανεξάρτητα από τις αρχικές συνθήκες, αλλά και σίγουρα σε σχέση με τις υπάρχουσες συνθήκες του παρόντος.
Ελπίζω να καταλαβαίνεις τι θέλω να πω.![]()
![]()
![]()
Θοδωράκος έγραψε:Με έχετε βρει που ψαρώνω εύκολα και με πειράζετε...![]()
Aυτό Βασούλα μου γιατί το λες ; Ότι δεν μπορεί να είναι προσωπική έκφραση οδύνης αλλά η αναφορά του είναι μόνο στον κόσμο;Και ο ζεϊμπέκικος είναι μεν χορός που μπορεί να εκφράσει την οδύνη, αλλά όχι την προσωπική. Την οδύνη για τον κόσμο που χάνεται στις θλίψεις και στις κυνικές συναναστροφές...
Απο τα ζεϊμπέκικα που ξέρουμε και χορεύουμε ας πούμε το 80%-90% είναι γραμμένα από ρεμπέτες (Βαμβακαρη, Παπαιωάνου, Τσιτσανη κλπ). Αυτοί χορευαν μοναχικά. Ο Τσιτσάνης πάντως αν έχει καποια σημασία, δεν χρησιμοποιούσε ουσίες οπως εχω διαβάσει.Ο ζεϊμπέκικος (πάντα κατά την ταπεινή μου άποψη) δεν έφτασε σε εμάς με την μεσολάβηση των ρεμπέτηδων. Οι ρεμπέτες χόρευαν απτάλικο, μια παραλλαγή του ζεϊμπέκικου, που αφορά το μέτρο του.
Τώρα αυτό εμας τι μας πειράζει; Θα συμφωνήσω με αυτά που λέει ο Θοδωράκος και ας τον πειράζω. Το δημιούργημα στην τέχνη προσπερνάει τον δημιούργό. Ειναι μια στιγμή που λέει και η Βασούλα που ο ανθρωπος πλησιαζει το θεο ή τον εαυτό του. Τωρα αν δεν το αντέχει ή δεν εχει βρει την συνολική διαδρομή και βυθιζεται στο σκοτάδι μετά ... Και μπορεί η κουλτούρα των ρεμπετών να ήταν συνολικά συνδεδεμένη με τα ναρκωτικά αλλά συνδεδεμένοι δεν είναι/ήταν και οι περισσότεροι καλλιτέχνες που ξερουμε και ακούμε (π.χ. Μπόουι); Δεν μπορούν να κανουν κατι δυνατότερο μαλλον αυτή την στιγμή.Ellaki έγραψε: Δλδ οι ρεμπέτες ήταν πρεζάκιδες και χασικλήδες και όχι δημιουργικοί καλλιτέχνες![]()
και μια που με τα ναρκωτικά βρίσκεσαι σε άλλον κόσμο και με θαμμένο το συναίσθημα σου ............. ο μόνος τρόπος για να εκφραστείς είναι να είσαι φτιαγμένος για να το παίξεις δήθεν
Πιστεύω ότι αυτή η στιγμή που πλησιάζεις τον Θεό, εάν δεν γίνει με την ανάλογη Ταπεινότητα, μπορεί να σε σύρει στα τάρταρα. Ο καλλιτέχνης εγωιστικά οικοιοποείται την δημιουργία για οφέλη μη Πνευματικά και προσπαθεί απεγωσμένα να δώσει διάρκεια χτην θνητότητα ...........Ειναι μια στιγμή που λέει και η Βασούλα που ο ανθρωπος πλησιαζει το θεο ή τον εαυτό του. Τωρα αν δεν το αντέχει ή δεν εχει βρει την συνολική διαδρομή και βυθιζεται στο σκοτάδι μετά ... Και μπορεί η κουλτούρα των ρεμπετών να ήταν συνολικά συνδεδεμένη με τα ναρκωτικά αλλά συνδεδεμένοι δεν είναι/ήταν και οι περισσότεροι καλλιτέχνες που ξερουμε και ακούμε (π.χ. Μπόουι); Δεν μπορούν να κανουν κατι δυνατότερο μαλλον αυτή την στιγμή.
Γιατί ο ζεϊμπέκικος έχει κάτι από θρήνο και υπέρβαση συγχρόνως. Σαν ο άνθρωπος εκείνη την στιγμή να σπάει τα πρότυπά του και να μπαίνει μέσα σε μια συλλογική οδύνη για να την υπερβεί... Έτσι το νιώθω.Aυτό Βασούλα μου γιατί το λες ; Ότι δεν μπορεί να είναι προσωπική έκφραση οδύνης αλλά η αναφορά του είναι μόνο στον κόσμο;Και ο ζεϊμπέκικος είναι μεν χορός που μπορεί να εκφράσει την οδύνη, αλλά όχι την προσωπική. Την οδύνη για τον κόσμο που χάνεται στις θλίψεις και στις κυνικές συναναστροφές...
Το παράπονο των ψυχών που δεν προσαρμόστηκαν στην τάξη των άλλων.