Αν ο Θεός είναι η πρωταρχική Αιτία η Αγάπη θα είναι το αποτέλεσμα
Πατέρα μου/Μητέρα μου, είναι παιδί της Αλήθειας και μόνο αυτή είναι ο δρόμος ο δικός μου προς εσένα
Πολέμα και Οραματίσου
Το ότι αυξήσαν τις συχνότητες από τα 432 στα 440 (και παλαιότερα ήταν ακόμα χαμηλότερα στα 416), το έκαναν με πρόφαση ότι έτσι η μουσική είναι πιο "λαμπερή". Βέβαια, αυτό κουράζει πολύ τους τραγουδιστές, που δεν έχουμε την ευκολία να κουρδίσουμε την φωνή μας πιο ψηλά, οπότε την ζορίζουμε να τραγουδίσει σε νότες που είναι πιο ψιλές. Και αυτό δυστυχώς έχει μεγάλη επίπτωση στην ποιότητα του τραγουδιού σήμερα...
Δυστυχώς, η "ζημιά" είχε ξεκινήσει πολύ νωρήτερα... Και έχει να κάνει με το κούρδισμα και τις αναλογίες μεταξύ των νοτών, το πόσο απέχει δηλαδή η μία νότα από την άλλη. Το αυτί του ανθρώπου ακολουθεί απλές και "καθαρές" μουσικές αναλογίες, που πρώτος ο Πυθαγόρας ανέλυσε και κατέγραψε σε καθαρές μαθηματικές αναλογίες, και οι μετέπειτα θεωριτηκοί το εξέληξαν. Όμως, τα συστήματα αυτά είχαν προβλήματα, όταν στους μετέπειτα αιώνες της δυτικοευρωπαϊκής μουσικής, οι συνθέτες ήθελαν να δημιουργήσουν όλο και πιο πολύπλοκες μουσικές συνθέσεις. Έτσι, εκεί γύρω στα τέλει του 1800, δημιούργησαν ένα μοντέλο κουρδίσματος, το οποίο ναι μεν "βόλευε", όμως από την άλλη, εκτός του ότι αφαίρεσε όλο το "χρώμα" από την μουσική, οι μεταξύ σχέσεις των νοτών είναι όλες κατάτι... φάλτσες, με αποτέλεσμα η μουσική να ακούγεται σκληρή και άχρωμη. Και αυτό, γιατί οι σχέσεις των νοτών πλέον ακολουθούσαν ένα μαθηματικό μοντέλο αρκετά "εξώκοσμο", και όχι τόσο "καθαρό", όπως τα προηγούμενα μοντέλα.
Βάζω μερικά παραδείγματα που βρήκα στο youtube:
Αυτό είναι ένα βιντεάκι που δείχνει την σχηματική απεικόνιση των συχνοτήτων, μεταξύ ενός παλαιού συστήματος (just intonation) και του σύνχρονού συστήματος (equal temperament). Προσέξτε πως το "παλαιό" σύστημα δίνει όμορφα και σταθερά γεωμετρικά σχήματα, ενώ το σύγχρονο σύστημα δίνει ακανόνιστα και ασταθή σχήματα...
Σε αυτό το βιντεάκι είναι το ίδιο κομμάτι με τρία κουρδίσματα. Το πρώτο είναι ένα κούρδισμα ως επί τω πλείστω με το αυτί. Το δεύτερο (2:08) είναι το σύγχρονο κούρδισμα. Το τρίτο (4:15) είναι ένα άλλο κούρδισμα, "πρόγονος" του σύγχρονου κουρδίσματος.
Και τώρα η σύγκριση. Δυστυχώς δεν μπόρεσα να βρω με πραγματικά όργανα (κάπου τα είχα βρει κάποτε, αλλά τώρα δεν τα βρήσκω). Είναι ένα απλό κομμάτι του Bach, παιγμένο από συνθεσάιζερ.
Πρώτα, είναι με το πυθαγώριο κούρδισμα. Προσέξτε πόσο όμορφα "κλειδώνουν" οι συνηχίσεις σε ένα ομοιογενές αρμονικό σύνολο, αλλά και ταυτόχρονα σε κάνα-δυο σημεία, εκεί που αλλάζει τόνο με μετατροποίες, ακούγεται λίγο "φάλτσο":
Μετά είναι ένα λίγο πιο μετέπειτα κούρδισμα. Η μουσική εξακολουθεί να είναι αρμονική, και τα λίγα "φάλτσα" διορθώθηκαν:
Και τέλος, το σύγχρονο κούρδισμα. Η μουσική πλέον είναι αρκετά "σκληρή" και άχρωμη, όμως δεν ακούγεται τίποτα "φάλτσο" - ή μάλλον, ακούγεται όλο λίγο φάλτσο:
Το αυτί του ανθρώπου, όπως είπα, "θέλει" να ακούει τις αρμονίες του φυσικού κουρδίσματος. Για αυτό και η ανθρώπινη φωνή κουρδίζεται σε αυτές τις αρμονίες, όπως επείσης και τα μουσικά όργανα που δεν έχουν προκαθορισμένες νότες (π.χ. το βιολί, που δεν υπάρχουν προκαθορισμένα "τάστα"/θέσεις να πατάει το χέρι που παίζει τις νότες). Εγώ στην εφηβία μου άκουγα μουσική που ήταν μόνο με φωνές και χωρωδίες, και όσο περνούσε ο καιρός, τόσο πιο πολύ το σύγχρονο πιάνο μου φαινόταν σκληρό και... φάλτσο.
Η μόνη βεβαιότητα που μπορείς να έχεις στην ζωή σου είναι μόνο μέσα στην Πίστη, πως ό,τι έρθει, πάντα το Πνεύμα θα δρα εντός σου... Η καρδιά φωτίζει τον σκοτεινό δρόμο της ζωής... Β.Ν.
Ας είμαι και ο μόνος ΄Ανθρωπος που πιστεύει στην Δύναμη της Αγάπης, δεν παίρνω ποτέ τον Λόγο μου πίσω...Θα την υπηρετώ, ακόμα κι αν μείνω μόνη και αξιοκατάκριτη από αυτούς που όφειλαν να είναι οι αγαπημένοι μου... ΓΙΑΤΙ ΜΠΟΡΩ!!!
Αν ο Θεός είναι η πρωταρχική Αιτία η Αγάπη θα είναι το αποτέλεσμα
Πατέρα μου/Μητέρα μου, είναι παιδί της Αλήθειας και μόνο αυτή είναι ο δρόμος ο δικός μου προς εσένα
Πολέμα και Οραματίσου
Υπάρχει διαφορά και την καταλαβαίνεις !!!
Βασούλα ,Θοδωρή, ευχαριστούμε
Γι' αυτό που πολεμάς είναι μόνο η εξέλιξή σου...Εκεί στον κάθετο άξονα...γιατί όταν αυτός ολοκληρωθεί, ο πόλεμος μετά, στον οριζόντιο, γίνεται αρμονία, ειρήνη και πληρότητα
__________________________________________________________
Πολέμα και Οραματίσου