Κέρδισε τίμια το ψωμί σου
(εργάσου εντατικά πάνω στον εαυτό σου)
η τρίτη Αρχή του ρέικι που τροποποιήθηκε στην διαδρομή του ρέικι από την Ανατολή στην Δύση.
Το σύστημα ρέικι που διδάχθηκε η Τακάτα δεν ήταν ίδιο με το σύστημα που διδάχθηκε ο Χαγιάσι!
Ακόμα όμως δεν γνωρίζουμε αν η διαφοροποίηση προήρθε από τον Χαγιάσι ή από την Τακάτα...
Αυτή ήταν για χρόνια η τρίτη Αρχή του ρέικι. Μετά την ανακάλυψη των δεδομένων από τον Αρζάβα, μάθαμε ότι η εντολή αυτή αρχικά ήταν
Εργάσου εντατικά (με τον Εαυτό σου) Guo-o hage me
Μετά από αρκετούς συλλογισμούς, κατέληξα στο συμπέρασμα ότι το ρέικι μεταφέρθηκε από την Τακάτα στην Δύση με ελαφρά τροποποίηση της διδασκαλίας του.
Η ψυχολογική εργασία στην Δύση ήταν έργο μόνο της επιστήμης, έτσι το ρέικι δόθηκε σαν θεόπνευστο μυητικό σύστημα και όχι σαν μέσον πνευματικής ανάπτυξης του ανθρώπου.
΄Ισως πριν χρόνια οι άνθρωποι μπορούσαν να αφυπνιστούν μέσω μιας μυητικής διαδικασίας μόνο. Ο συντονισμός τους με την Συμπαντική Ενέργεια μέσω των μυήσεων και των συμβόλων του ρέικι δημιουργούσε τις προϋποθέσεις αφύπνισης, ώστε να εγκαταλείψουν τα μοντέλα ζωής, που στην Δύση ήταν πηγή ψυχικών διαστρεβλώσεων.
Ο Δυτικός ΄Ανθρωπος περισσότερο ορθολογιστής και ενεργητικός, χρειαζόταν τρόπους να μπορέσει να ανακαλύψει την συμπαντική του ολότητα και να στραφεί προς την εσωτερική θεότητα, με ανάπτυξη των εσωτερικών αισθητηρίων της ενόρασης.
Ο συντονισμός του με το ρέικι του έδειχνε έναν δρόμο προς την αγνοποίηση και την κάθαρση, εισβάλλοντας στην φιλοδοξία του και την εξουθενωτική προσπάθεια για έλεγχο των καταστάσεων στην ζωή του.
Σήμερα, στην εποχή των εξελίξεων σε ότι αφορά τις αφυπνιστικές διαδικασίες, ο Δυτικός ΄Ανθρωπος, ενώ έχει εισχωρήσει στα μυστήρια της Ανατολής, δεν έχει ακόμα αναπτύξει την ψυχολογική πλατφόρμα που θα στηρίξει το οικοδόμημα της Γνώσης τους!
Ετσι, ενώ στην αρχή της «διείσδυσής» του στην μεθοδολογία των μυστηρίων μπορούσε να «παραβλέψει» τον ορθολογισμό του, μέσα από ένα «μαγικό» άνοιγμα των εσωτερικών αισθήσεων, σήμερα όλο αυτό το «οικοδόμημα» φαίνεται να στηρίζεται στον αέρα, χωρίς την ψυχολογική εργασία.
Από την άλλη μεριά, ο τομέας εργασίας στην Δύση ήταν μια πηγή «δουλείας» και για να μετατραπεί σε «εργασία» χρειάστηκε να χυθεί αίμα. Το επάγγελμα είναι για τους Δυτικούς, μέσον επίτευξης προσωπικών φιλόδοξων θελήσεων, που ισχυροποιεί το προσωπικό «εγώ», χωρίς όρους. Ο Δυτικός ΄Ανθρωπος αντλεί ικανοποίηση μέσα από την επιφάνειά του και όχι από το βάθος του. Τα κεκτημένα του και όσα του δίνουν αξία συνυπολογίζονται στην επιφανειακή του υπόσταση και ένα από αυτά είναι και το επάγγελμά του, το οποίο προσεγγίζει χωρίς ψυχική ευγένεια.
΄Ετσι όσα κερδίζει από αυτό, τα χρησιμοποιεί για να αποκτήσει άλλα αγαθά, τα οποία προσεγγίζει επίσης χωρίς ευγένεια.
Τροφή, κατοικία, ένδυση, μόρφωση, είναι υλικές απολαβές που δεν εκτιμώνται, γιατί δεν εκτιμάται το μέσον με το οποίο αποκτούνται.
΄Ετσι το «εργάσου τίμια» (κέρδιζε το ψωμί σου τίμια) περικλείει μέσα του εκείνη την Αρχή, που είναι για τον Δυτικό ΄Ανθρωπο απαραίτητη προϋπόθεση να αφήσει την επιφάνεια της προσωπικότητας και να εισχωρήσει στο βάθος της ατομικότητάς του, βρίσκοντας μέσα σ αυτήν την ηθική του αγνότητα!
Η αυθεντική Αρχή του Ουσούι «εργάσου εντατικά» εμφανίστηκε την περίοδο που ο Δυτικός ΄Ανθρωπος άρχισε να κατανοεί και να επεξεργάζεται τα ψυχικά του πεδία και να εισχωρεί σε βαθύτερες αναλύσεις της θεραπευτικής του ικανότητας, που δεν αφορούσε μόνο ένα «συμπαγές» σώμα!
Ενώ η Αρχή που διαμορφώθηκε από την Τακάτα εισχωρεί στο βάθος από την επιφάνεια, η Αρχή του Ουσούι αναφέρεται μόνο στην επίγνωση της βαθύτερης ύπαρξης, μέσω της καθημερινής εξάσκησης του διαλογισμού.
Οι διαφορές στις Αρχές του Ρέικι
Από το σύστημα Usui Siki Ryoho και Usui Reiki Ryoho
Μόνο για σήμερα
Κyo dake wa
Μην θυμώνεις Ikaru-na
Μην ανησυχείς Shinpai Suna
Nα νιώθεις ευγνωμοσύνη Kansha shite
Να εργάζεσαι εντατικά πάνω στον εαυτό σου Guo-o hage me
Να είσαι καλός με τους συνανθρώπους σου Hito ni shinsetsu ni
Μόνο για σήμερα
Μην ανησυχείς
Μην θυμώνεις
Τίμα τους γονείς σου και τους δασκάλους σου
Κέρδιζε την ζωή σου με τίμιο τρόπο
Δείχνει ευγνωμοσύνη προς κάθε ον
