Παιδεία- το εκπαιδευτικο συστημα που όνειρευεσαι υπάρχει

Άβαταρ μέλους
Δεκατριούλης
Δημοσιεύσεις: 4566
Εγγραφή: 29 Ιαν 2011 1:10 pm

Παιδεία- το εκπαιδευτικο συστημα που όνειρευεσαι υπάρχει

Δημοσίευση από Δεκατριούλης »

Η Φιλανδιά εχει και την καλύτερη τεχνική εκπαίδευση καταγεγραμμένη με δείκτες.
Αλλά η καλύτερη απόδειξη νομίζω είναι άλλη.Οι μαθητές οργανώνουν πάρτυ και γιορτές πριν ανοιξει το σχολείο για να γιορτάσουν το ανοιγμα. :x

Το καλύτερο σχολείο στον κόσμο
Φινλανδία: Γιατί η μικρή σκανδιναβική χώρα έχει τους πιο μορφωμένους πολίτες στον κόσμο; Από τον Σωτήρη Βανδώρο
PRESS
23.11.2013

Αρχές δεκαετίας του ’90. Η φινλανδή υπουργός Παιδείας επισκέπτεται τον σουηδό ομόλογό της, ο οποίος θα της πει ότι μέχρι το 2000 το σουηδικό εκπαιδευτικό σύστημα θα βρισκόταν στην κορυφή του κόσμου. Εκείνη θα του απαντήσει πως ο στόχος της δικής της χώρας είναι πολύ πιο μετριοπαθής. Της αρκεί να βρεθεί μπροστά από τη Σουηδία. Πράγματι, βάσει όλων των διεθνώς αποδεκτών κριτηρίων, μέσα σε λίγα χρόνια η Φινλανδία ξεπέρασε τη Σουηδία. Παρεμπιπτόντως, στους περισσότερους κρίσιμους δείκτες κατέκτησε κι εξακολουθεί να κατέχει την πρώτη θέση παγκοσμίως.

Εάν ενδιαφέρει και την Ελλάδα η περίπτωση της σκανδιναβικής χώρας, δεν είναι επειδή το εκπαιδευτικό της σύστημα, με έμφαση στο σχολείο, έχει καταστεί αντικείμενο συστηματικής μελέτης από όλες τις χώρες που αποδίδουν αξία στην παιδεία, δεν είναι επειδή πρόκειται για μια μικρή ευρωπαϊκή χώρα -είναι επειδή πρόκειται για μια μικρή ευρωπαϊκή χώρα που αντιμετώπισε πολύ σοβαρή οικονομική κρίση το πρώτο μισό της δεκαετίας του ’90 και παρ’ όλα αυτά, ή ακριβέστερα, επιχειρώντας να την ξεπεράσει, δημιούργησε ένα αξιοζήλευτο εκπαιδευτικό πρότυπο.

Βεβαίως, δεν υπάρχει κάποια «μαγική» φινλανδική φόρμουλα, την οποία απλώς μπορούμε να αντιγράψουμε. Έτσι κι αλλιώς αρκετά στοιχεία της δικής της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης για αντικειμενικούς λόγους δεν είναι είτε επιθυμητό είτε εφικτό να υιοθετήσουμε.

Άλλωστε, αν κάτι κάνει τόσο ξεχωριστή την επιτυχία των φινλανδών είναι ότι αγνόησαν ορισμένες από τις χαρακτηριστικότερες επιταγές μιας εκπαιδευτικής ορθοδοξίας που έχει διαμορφωθεί διεθνώς κι αντ’ αυτού λειτούργησαν με πνεύμα εκλεκτισμού, συναρθρώνοντας στοιχεία που είχαν ήδη και χρειάζονταν ενίσχυση ή αναπροσαρμογή με στοιχεία που υπήρχαν σε άλλα εκπαιδευτικά συστήματα, τα οποία ωστόσο εισήγαγαν στο δικό τους με πολύ στοχευμένους και προσεκτικούς χειρισμούς.

Σ’ αυτήν τη μικρή σκανδιναβική χώρα επιμένουν να καλλιεργούν στο σχολείο τη συνεργασία, αντί για τον ανταγωνισμό, να συγκροτούν ένα χαλαρό περιβάλλον μάθησης, αντί να δίνουν προτεραιότητα στις εξετάσεις, να αδιαφορούν για κάθε είδους τυποποίηση και να μην αξιολογούν τους εκπαιδευτικούς ούτε να εξαρτούν τη χρηματοδότηση των σχολείων από τις επιδόσεις των μαθητών.

Και, βέβαια, δε μπήκαν στον πειρασμό των ιδιωτικοποιήσεων. Η εκπαίδευση θεωρείται, αυτονόητα, δημόσιο αγαθό. Το 97,5% των πόρων που διατίθενται για αυτήν είναι δημόσιοι. Ως αποτέλεσμα, η Φινλανδία διαθέτει τους πιο μορφωμένους πολίτες στον κόσμο, παρέχει ίσες ευκαιρίες μόρφωσης κι αξιοποιεί με μεγάλη αποτελεσματικότητα τους σχετικούς πόρους.

Πρόκειται, λοιπόν, για μια συναρπαστική ιστορία. Και μας αφορά -πώς συγκροτείται η δημόσια πολιτική, πώς εμπλέκεται ενεργά η ίδια η εκπαιδευτική κοινότητα, πώς δημιουργείται ευρεία κοινωνική συναίνεση ως προς τους στόχους και τις μεθόδους κ.ο.κ.- ιδίως καθώς στη δική μας περίπτωση η πιο γνωστή και σημαντική μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση εξακολουθεί να είναι «η μεταρρύθμιση που δεν έγινε» (κατά την ομότιτλη κλασική μελέτη του Αλέξη Δημαρά).

Αυτήν την ιστορία αφηγείται στα Φινλανδικά Μαθήματα ο Pasi Sahlberg, μια σημαίνουσα προσωπικότητα της εκπαίδευσης στη χώρα του, την οποία κι επί μακρόν υπηρετεί με διάφορες ιδιότητες. Και μας προειδοποιεί από τις πρώτες σελίδες: «Σε αυτή την εποχή των άμεσων αποτελεσμάτων, η εκπαίδευση απαιτεί μια διαφορετική νοοτροπία. Η μεταρρύθμιση των σχολείων αποτελεί μια σύνθετη και αργή διαδικασία. Η επίσπευση αυτής της διαδικασίας σημαίνει την καταστροφή της».

Εδώ δε θα αναφερθούμε ούτε στην ιστορική εξέλιξη της φινλανδικής εκπαίδευσης, ούτε στις επιμέρους δομές της και συναφή ζητήματα ειδικότερου ενδιαφέροντος που αναλύει με μεθοδικό τρόπο ο συγγραφέας, αλλά θα επιμείνουμε στο βασικό πνεύμα της, στις αρχές στις οποίες θεμελιώνεται και στις αξίες που θέλει να μεταδώσει. Εάν επιθυμούσαμε να συμπυκνώσουμε τη γενική εικόνα εστιάζοντας στους μαθητές, η σύγκριση με τη χώρα μας θα ήταν αποκαρδιωτική.

Οι φινλανδοί αρχίζουν το σχολείο ένα χρόνο αργότερα, στα επτά τους, αφιερώνουν λιγότερο χρόνο στη μελέτη (περιττό να ειπωθεί: δεν ξέρουν τι θα πει φροντιστήριο) -κι επομένως παίζουν περισσότερο- αγχώνονται πολύ λιγότερο καθώς δίνουν ελάχιστες εξετάσεις στις οποίες εξίσου ελάχιστη σημασία αποδίδεται, μετέχουν ενεργητικά σε ένα ανοιχτό, διαδραστικό μαθησιακό περιβάλλον που δίνει έμφαση στη συνεργασία και τη δικαιοσύνη.

Το σχολείο τους είναι ένα όμορφο, «ζεστό» περιβάλλον που υποβάλλει την αίσθηση της οικειότητας. Αφήνουν τα παπούτσια τους στην είσοδο και προσφωνούν τους δασκάλους τους με το μικρό τους όνομα. Τελικά μορφώνονται, με την ουσιαστική έννοια του όρου, ως άνθρωποι κι ως πολίτες, αλλά επιπλέον και «χρήσιμες» δεξιότητες αναπτύσσουν.

Και στην Ελλάδα, πάντως, μπήκε στις ράγες, λέει, μια (ακόμη) μεταρρύθμιση του Λυκείου, η οποία βεβαίως-βεβαίως έχει και πάλι να κάνει με το αγαπημένο μας θέμα, δηλαδή τις εξετάσεις στο Λύκειο και τον τρόπο εισαγωγής στο πανεπιστήμιο. Εάν δεν το πήρατε χαμπάρι, ανατρέξτε στα μονόστηλα των εφημερίδων, πριν από κάνα δίμηνο, όταν πέρασε ο σχετικός νόμος στη Βουλή.

Ας σοβαρευτούμε. Ένας θεμελιώδης παράγοντας της φινλανδικής επιτυχίας είναι -πώς θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά;- οι εκπαιδευτικοί. Προσοχή όμως. Σύμφωνα τουλάχιστον με τον Sahlberg, το σημαντικότερο, για μια κοινωνία που στ’ αλήθεια μπορεί να συλλάβει ένα μεταρρυθμιστικό σχέδιο, δεν είναι η επιστημονική κατάρτιση των εκπαιδευτικών (που κι αυτή απαραίτητη συνθήκη είναι), αλλά «να εξασφαλίσουμε ότι η δουλειά τους στα σχολεία βασίζεται στην επαγγελματική αξιοπρέπεια και τον κοινωνικό σεβασμό, ώστε να μπορούν να εκπληρώσουν το σκοπό να ακολουθήσουν τη διδασκαλία ως επάγγελμα ζωής».

Αυτά δεν είναι λόγια του αέρα. Σύμφωνα με τις σχετικές έρευνες, για τους φινλανδούς το επάγγελμα του δασκάλου είναι αυτό με το υψηλότερο κοινωνικό κύρος από κάθε άλλο! Για να γίνει κάποιος δάσκαλος θα πρέπει να φοιτήσει σε μια παιδαγωγική σχολή και κατόπιν οπωσδήποτε να κάνει ένα διετές μεταπτυχιακό πρόγραμμα.

Όντας δάσκαλος πια, δε διδάσκει πολλές ώρες, αλλά αφιερώνει σημαντικό τμήμα του χρόνου του, από κοινού με τους συναδέλφους του, στο σχεδιασμό ή στην αποτίμηση του αναλυτικού προγράμματος και γενικότερα στο διαρκή αναστοχασμό κάθε πτυχής της εκπαιδευτικής διαδικασίας που, ευτυχώς, δεν ελέγχεται ασφυκτικά από το Υπουργείο Παιδείας (υπενθύμιση: άλλο δημόσιο αγαθό, άλλο κρατισμός).

Η σύγκριση με αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα είναι συντριπτική. Η καταβαράθρωση του μισθού των εκπαιδευτικών έρχεται πια να συνδυαστεί -με τη διαθεσιμότητα και τα παρακολουθήματά της- με συνθήκες ακραίας επαγγελματικής ανασφάλειας και τη συνακόλουθη απαξίωση του επαγγέλματος, την οποία παρακολουθεί ανήμπορη ή αδιάφορη μια κοινωνία που ανέκαθεν αντιμετώπιζε λίγο-πολύ εργαλειακά την εκπαίδευση (ως μέσο για επαγγελματική αποκατάσταση και κοινωνική άνοδο).

Η συγκρουσιακή κατάσταση στην οποία λαμβάνουν χώρα οι όποιες αλλαγές πλήττουν ακόμη περισσότερο την έτσι κι αλλιώς χαμηλή εμπιστοσύνη που χαρακτηρίζει τις κοινωνικές ομάδες μεταξύ τους, και βεβαίως με το κράτος. Το κοινωνικό κόστος που θα έχει αυτή η διαλυτική κατάσταση θα φανερωθεί στην πληρότητά του στο μέλλον. Προφανώς, το ίδιο πράγμα απεικονίζεται στα καλοσχεδιασμένα powerpoint των σοφών τεχνοκρατών της Τρόικας ως εξοικονόμηση κι εξορθολογισμός.

Στην πιθανή ένσταση ότι ένα κράτος υπό χρεοκοπία δεν έχει πολλά περιθώρια, ακόμη κι ένα αμιγώς οικονομικίστικο σκεπτικό αν ακολουθήσουμε, η απάντηση έρχεται και πάλι από τη Φινλανδία.

Όταν τη δεκαετία του ’90 χτυπήθηκε από την κρίση (ανεργία 20%, μείωση ΑΕΠ 13%, υψηλό δημόσιο χρέος, κλυδωνισμός τραπεζικού συστήματος) η κοινωνία αντέδρασε με σύνεση, αυτοπεποίθηση και συναίνεση κι επέλεξε να αλλάξει οικονομικό μοντέλο: από την ξυλεία και την παραδοσιακή βιομηχανία έδωσε πια έμφαση στην τεχνολογία και την καινοτομία (π.χ. Nokia), που θα πει έδωσε μέγιστη προτεραιότητα στην εκπαίδευση και την έρευνα, αυξάνοντας τους σχετικούς πόρους (και βεβαίως επανασχεδιάζοντας την κατανομή τους), την ίδια στιγμή που έκανε δραματικές περικοπές αλλού.

«Η εκπαίδευση θεωρήθηκε απαραίτητη επένδυση -όχι απλώς δαπάνη- για να βοηθήσει στην ανάπτυξη της καινοτομίας, παίζοντας το ρόλο του τρίτου παράγοντα στο φινλανδικό τρίγωνο της γνώσης και της καινοτομίας». Εμείς κάνουμε το αντίστροφο: η περικοπή των πόρων γίνεται κατεξοχήν σε όλες τις βαθμίδες του εκπαιδευτικού συστήματος και στην επιστημονική έρευνα, λες και θέλουμε να ευτοεγκλωβιστούμε σε ένα μοντέλο χαμηλού εργασιακού κόστους, χαμηλής ειδίκευσης κι αμορφωσιάς. Όσο περισσότερο συνεχίζουμε σ’ αυτήν την κατεύθυνση, τόσο πιο πιθανό γίνεται κάποια στιγμή να γραφτούν τα ελληνικά μαθήματα. Μαντεύετε το περιεχόμενό τους.

Πηγή: Book Press
Ας αφησουμε την κριτική για τους ανθρώπους γύρω μας και ας ακολουθησουμε τον δρόμο που δείχνει η καρδιά μας.
Άβαταρ μέλους
Δωρουλα
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 33489
Εγγραφή: 27 Απρ 2007 4:23 pm
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Re: Παιδεία- το εκπαιδευτικο συστημα που όνειρευεσαι υπάρχει

Δημοσίευση από Δωρουλα »

:x :x :x
Η πληγωμένη καρδιά μπορεί να Ερωτευθεί
Η προστατευμένη καρδιά δεν μπορεί


Πολέμα και Οραματίσου.

Εικόνα

Reiki Center - Ρεικι
Άβαταρ μέλους
Ellaki
Δημοσιεύσεις: 27248
Εγγραφή: 30 Ιούλ 2007 11:02 am
Τοποθεσία: Αγάπη

Re: Παιδεία- το εκπαιδευτικο συστημα που όνειρευεσαι υπάρχει

Δημοσίευση από Ellaki »

:clap: :clap: :clap:
Ας ξεκινήσουμε να αγαπάμε, κι ας μην ξέρουμε ακόμα καλά τον τρόπο... :romance-heartbeating:
Άβαταρ μέλους
Δωρουλα
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 33489
Εγγραφή: 27 Απρ 2007 4:23 pm
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Re: Παιδεία- το εκπαιδευτικο συστημα που όνειρευεσαι υπάρχει

Δημοσίευση από Δωρουλα »

March 6th, 2014 by TEDxThess
Καλημέρα στη μεγάλη κοινότητα του TEDxThessaloniki,

Σήμερα, Πέμπτη είναι η παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και το γεγονός και μόνο ότι αποτελεί παγκόσμια ημέρα είναι ενδεικτικό της σοβαρότητας της κατάστασης. Ωστόσο όταν μιλάμε για βία δε ξέρω αν θα μπορούσαμε να την κατηγοριοποιήσουμε βάση της τοποθεσίας στην οποία ασκείται. Η βία είναι βία. Υπήρχε από πάντα και θα συνεχίσει να υπάρχει για πάντα και θα βρίσκει μέσα να εκφράζεται με διαφορετικούς τρόπους και σε διαφορετικά μέρη κάθε φορά.

Κατά την ταπεινή μου άποψη η βία έχει και αυτή τις πλευρές της. Όλοι έχουμε παίξει σφαλιάρες με τους κολλητούς μας, έχουμε πει και μια κουβέντα παραπάνω αλλά μέχρι εκεί. Η βία σε ανάλογες περιπτώσεις λειτουργούσε ως ένα ζωώδες μέσο κοινωνικοποίησης, για να τα λέμε κι επιστημονικά βρε αδερφέ. Τα σχολεία δυστυχώς, και φυσικά όχι μόνο αυτά, μαστίζει ένα φαινόμενο βίας με τρομακτικές συνέπειες ψυχικές και σωματικές. Από το δημοτικό μέχρι και το λύκειο, βλέπεις στις αυλές των σχολείων παιδιά σοβαρά, θυμωμένα, θλιμμένα, στερημένα από αγάπη. Μπορεί να μη ξέρουν πολλά από τη ζωή αλλά μπορούν να σου βρουν δέκα λόγους για να διαχωρίζουν τη θέση τους από του άλλου, δέκα λόγους για να βρίσουν ή να χτυπήσουν κάποιον. Και αν τους ρωτήσεις να σου πουν ένα λόγο για να αγαπήσουν εκεί δε θα έχουν να σου πουν τίποτα. Και πολύ συχνά εμείς οι εκπαιδευτικοί και η κοινωνία γενικότερα ρίχνουμε το βάρος των ευθυνών στα πιτσιρίκια. Στα θύματα.

Μήπως αυτά τα παιδιά γεννήθηκαν βίαια; Μήπως αυτά τα παιδιά ήξεραν από τη γέννηση τους να πληγώνουν; Αντιθέτως, γεννήθηκαν έτοιμα να δοθούν ολοκληρωτικά στην αγάπη της οικογένειας τους και να εμπιστευτούν τον κόσμο μέσα από αυτούς. Εκεί κάπου χάνεται ο πρώτος γύρος του παιχνιδιού: Όταν το μωρό δε γνωρίσει την αγάπη της μάνας του και της οικογένειας του. Όταν μεγαλώνοντας προσπαθεί να μιλήσει και η γνώμη του δεν ακούγεται ποτέ. Όταν έχει ανάγκη για αγκαλιά και αγκαλιά δε βρίσκει γιατί καλείται να μεγαλώσει σε ένα σκληρό και απόμακρο περιβάλλον, που ο χρόνος για τρυφερότητες και για συζήτηση είναι πολυτέλεια. Και μη με παρεξηγείτε όταν αναφέρομαι σε οικογένεια. Στη θέση μιας οικογένειας μπορεί να είναι μια άλλη όχι βιολογική ή ένα άλλο περιβάλλον.

Η βία λοιπόν δεν είναι μια απλή πράξη. Είναι μια κραυγή για ένα παιδί που ποτέ δεν ακούστηκε. Αντίθετα φιμώθηκε ή κακοποιήθηκε. Η βία δε γνωρίζει πλούσια και φτωχά σπίτια. Θρέφει ανθρώπους από όλα τα κοινωνικά στρώματα. Ανθρώπους μόνους και αγανακτισμένους. Ύστερα έρχεται το σχολείο. Η ευκαιρία της κοινωνίας να επανορθώσει για μια κακοχτισμένη οικογένεια. Η ευκαιρία του παιδιού να ζήσει μια καθημερινότητα με συμμαθητές και δασκάλους που το νοιάζονται, χωρίς άγχη, χωρίς την ανάγκη να φωνάξεις για να ακουστείς, αλλά ο ψίθυρος σου να είναι από μόνος του δυνατός για να δώσουν όλοι σημασία.

Δυστυχώς όμως τα πράγματα δεν είναι πάντα έτσι. Τα σχολεία μας είναι ένα περιβάλλον που δεν έχει χρόνο να ασχοληθεί με τις ανάγκες του μαθητή. Καλείται να διεκπεραιώσει καθήκοντα ύλης και ΄γω δε ξέρω τι και αφήνει στη μοίρα τους τα παιδιά να χάνονται. Κρίνει και χαρακτηρίζει τους μαθητές και πολλές φορές με άσχημο τρόπο. Η θέση μου αυτή ευτυχώς δε μπορεί να γενικευτεί αλλά δυστυχώς τα πράγματα κάπου εκεί έχουν οδηγηθεί με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο.

Ως εκπαιδευτικός δε χρέωσα ποτέ τίποτα σε οικογένειες. Ούτε για το αν τα παιδιά είναι διαβασμένα ούτε αν τα τετράδια είναι καθαρά ούτε αν τους έχουν μάθει να μιλάν στον ενικό ή στον πληθυντικό. Η μοναδική φορά που χρεώνω σε κάτι τις οικογένειες και αυτό βαραίνει και εμένα ως πατέρα, είναι όταν βλέπω παιδιά θυμωμένα, θλιμμένα, καχύποπτα, παιδιά με κουρασμένο πρόσωπο ενηλίκου. Αν αυτά τα παιδιά τελειώσουν το δημοτικό και συνεχίζουν να είναι έτσι τότε το χρέος είναι και δικό μου.

Η βία δε θα μείνει ποτέ στο παρελθόν αν και έχουμε τα εργαλεία για να την ξεπεράσουμε. Καρδιά για να αγαπάμε και αυτιά για να ακούσουμε.

Με πολλή αγάπη
Άγγελος Πατσιάς

- See more at: http://www.tedxthessaloniki.com/gramma- ... dyWEr.dpuf" onclick="window.open(this.href);return false;


Η πληγωμένη καρδιά μπορεί να Ερωτευθεί
Η προστατευμένη καρδιά δεν μπορεί


Πολέμα και Οραματίσου.

Εικόνα

Reiki Center - Ρεικι
Άβαταρ μέλους
ARTYADIS
Δημοσιεύσεις: 14369
Εγγραφή: 24 Μαρ 2009 12:36 pm
Τοποθεσία: Universe

Re: Παιδεία- το εκπαιδευτικο συστημα που όνειρευεσαι υπάρχει

Δημοσίευση από ARTYADIS »

Ουφφ! :cry: :cry:
Όταν δεν υφίστανται κενά που χρειάζεται να συμπληρωθούν, τότε το να υπάρχεις απλώς σ' αυτόν τον κόσμο μέσα στο σώμα σου, είναι η υψηλότερη κατάκτηση!
________________
Πολέμα και Οραματίσου!
Άβαταρ μέλους
Ταρούλα
Δημοσιεύσεις: 29910
Εγγραφή: 16 Αύγ 2011 6:45 pm

Re: Παιδεία- το εκπαιδευτικο συστημα που όνειρευεσαι υπάρχει

Δημοσίευση από Ταρούλα »

:cry:
Η μόνη βεβαιότητα που μπορείς να έχεις στην ζωή σου είναι μόνο μέσα στην Πίστη, πως ό,τι έρθει, πάντα το Πνεύμα θα δρα εντός σου... Η καρδιά φωτίζει τον σκοτεινό δρόμο της ζωής... Β.Ν. :romance-heartbeating:
Άβαταρ μέλους
Giotoula
Δημοσιεύσεις: 12289
Εγγραφή: 10 Φεβ 2010 2:40 am

Re: Παιδεία- το εκπαιδευτικο συστημα που όνειρευεσαι υπάρχει

Δημοσίευση από Giotoula »

:cry: :cry: :cry:
"Πολέμα και Οραματίσου"...
Άβαταρ μέλους
Annoula
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 33486
Εγγραφή: 27 Απρ 2007 2:43 pm

Re: Παιδεία- το εκπαιδευτικο συστημα που όνειρευεσαι υπάρχει

Δημοσίευση από Annoula »

=(( =((
Αν ο Θεός είναι η πρωταρχική Αιτία η Αγάπη θα είναι το αποτέλεσμα
Πατέρα μου/Μητέρα μου, είναι παιδί της Αλήθειας και μόνο αυτή είναι ο δρόμος ο δικός μου προς εσένα
Πολέμα και Οραματίσου
Άβαταρ μέλους
Ellaki
Δημοσιεύσεις: 27248
Εγγραφή: 30 Ιούλ 2007 11:02 am
Τοποθεσία: Αγάπη

Re: Παιδεία- το εκπαιδευτικο συστημα που όνειρευεσαι υπάρχει

Δημοσίευση από Ellaki »

=(( =(( =(( =(( =((
Ας ξεκινήσουμε να αγαπάμε, κι ας μην ξέρουμε ακόμα καλά τον τρόπο... :romance-heartbeating:
Άβαταρ μέλους
Stefanos
Δημοσιεύσεις: 8939
Εγγραφή: 19 Μάιος 2010 10:12 am
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Παιδεία- το εκπαιδευτικο συστημα που όνειρευεσαι υπάρχει

Δημοσίευση από Stefanos »

=((
Όσο πιο μακριά ο Θεός, τόσο μακρύτερα πηγαίνω...
Η ανοιχτή καρδιά ξέρει να συγχωρεί και να προχωράει.
Αυτό από μόνο του είναι Σκοπός!!!
Άβαταρ μέλους
Ιωαννάκι
Δημοσιεύσεις: 17532
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2010 10:53 pm

Re: Παιδεία- το εκπαιδευτικο συστημα που όνειρευεσαι υπάρχει

Δημοσίευση από Ιωαννάκι »

=(( =(( =(( =((

Τον τελευταιο καιρο μου ετυχε ενας μικρουλης Τριτη Δημοτικου...Ενα παιδι πανεξυπνο, γλυκο, με ευγενεια και παιχνιδιαρικο. Μου κρυβεται καθε φορα που βγαινω απο το δωματιο αλλα κ στη μαμα του οταν ερχεται να τον παρει :)
Καθε φορα λοιπον που κανει λαθος μου λεει '"Τωρα θα με τιμωρησετε/μαλωσετε/σκοτωσετε?" :cry: Οχι φυσικα του λεω, θα σου δειξω απλα που εκανες λαθος και τι επρεπε να κανεις. Αλλα με τρελλαινει που καθε φορα οταν καπου δεν ειναι σωστος περιμενει την τιμωρια κ φανταζομαι πως μπορει να νιωθει...Σημειωτεον, η μεγαλη του ανησυχια οταν πρωτοσυναντηθηκαμε κ καναμε μια κουβεντα να γνωριστουμε ηταν τι θα γινει αν ειναι κακο παιδι =((
Μα τελος παντων αυτο το παιδι τι μηνυματα εχει παρει μεσα απο την οικογενεια του κ πως να χτισει μια υγιη προσωπικοτητα οταν απο τωρα μετραει τα λαθη του?

>:d< >:d< >:d< >:d< >:d<
Θυμάμαι-Πιστεύω-Ζω :romance-heartbeating:
Όσο μακρύτερα ο Θεός, τόσο μακρύτερα πηγαίνω... :romance-heartbeating:
Άβαταρ μέλους
Μάνος
Δημοσιεύσεις: 18530
Εγγραφή: 05 Μαρ 2014 8:10 am

Re: Παιδεία- το εκπαιδευτικο συστημα που όνειρευεσαι υπάρχει

Δημοσίευση από Μάνος »

Μα τελος παντων αυτο το παιδι τι μηνυματα εχει παρει μεσα απο την οικογενεια του κ πως να χτισει μια υγιη προσωπικοτητα οταν απο τωρα μετραει τα λαθη του?
Ιωάννα μου

"Μέτρησα πάλι για να δώ αν είν' τα λάθη μου εδώ και δεν έλειπε κανένα..." Τραγουδάει η αγαπημένη μου Αρβανιτάκη... :violin:
Άλλοίμονο όμως!!! ...Μα από αυτή την ηλικία;;; Είναι θλιβερό... Κρίμα το παιδάκι... =((

Τι σκέφτεσαι να κάνεις; Πώς θα το διαχειριστείς ένα τ΄σοο τζιζ θέμα; Θα μιλήσεις στους γονείς του για αυτό...;

Σου είπα πόσο σ' αγαπώ;;;
>:d< >:d< >:d<
:x @};-
Εικόνα

Αγάπη είναι να με αφήνεις να σε αγγίξω,
να με ακούς, ακόμα και όταν δεν μιλάω,
να με βλέπεις, ακόμα και όταν δεν είμαι δίπλα σου...
Άβαταρ μέλους
Βικούλα
Δημοσιεύσεις: 25987
Εγγραφή: 08 Φεβ 2012 4:24 pm

Re: Παιδεία- το εκπαιδευτικο συστημα που όνειρευεσαι υπάρχει

Δημοσίευση από Βικούλα »

=(( =((
"Το να είσαι τέλειος είναι μια πρόκληση του «δεν μπορώ»
Το να είσαι ευτυχισμένος είναι η πρόκληση του «Θέλω»…" Β.Ν.
Πολέμα και οραματίσου! @};-
Άβαταρ μέλους
Ellaki
Δημοσιεύσεις: 27248
Εγγραφή: 30 Ιούλ 2007 11:02 am
Τοποθεσία: Αγάπη

Re: Παιδεία- το εκπαιδευτικο συστημα που όνειρευεσαι υπάρχει

Δημοσίευση από Ellaki »

Δύσκολα τα πράγματα .......... :-(

Εαν το πρόβλημα προέρχεται από το σχολείο, οι γονείς θα το είχαν ήδη αναφέρει στην δασκάλα.
Εαν το πρόβλημα προέρχεται από την οικογένεια, τότε τι νόημα έχει να το συζητήσεις.
Υπάρχουν κάποια όρια στην διδασκαλία που εαν τα υπερβείς βλάπτεις και τον εαυτό σου και το παιδί.
Σαν εκπαιδευτικός καλείσαι να διδάξεις στον παιδί Αγγλικά (στην προκειμένη περίπτωση) και όχι να αναλάβεις τον ρόλο του σωτήρα.
Πιστεύω ότι μόνον με ακεραιότητα και λογική αντιμετωπίζονται αυτές οι καταστάσεις.
Πρόσφατα αποφάσισα να διακόψω τα μαθήματα σε ένα κοριτσάκι για παρόμοιο λόγο.
Ήταν το καλύτερο και πιο έντιμο που μπορούσα να κάνω. Από εκεί και πέρα είναι θέμα οικογένειας.
Ας ξεκινήσουμε να αγαπάμε, κι ας μην ξέρουμε ακόμα καλά τον τρόπο... :romance-heartbeating:

Επιστροφή στο “ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ”